Veckans bästa

Jag, Anna, Agnes, Alexander och Glenn sitter på metron på väg till St Paul, Maraiskvarteren. Någonstans halvvägs på resan kliver på långa, ljusa tjejer på. De sätter sig snett emot oss. "Svenskar", viskar Anna. Det hör dock inte Glenn.
Efter ett tag tar den ena tjejen upp en kiwi och börjar äta den rakt upp och ner. Nu blir Glenn upprörd. Han vänder sig om och säger högt:
"Men titta vad hon gör för äckligt, hon äter kiwin med skalet på. Herregud, jag blir så förbannad!"
Vi andra (smått panikslagna, sammanbitet): "Shh! Carl, de är sven .."
Glenn (envist): "Jo, jag blir förbannad!!"
Alla: "........"
Därefter följde ett hysteriskt skrattanfall tillsammans med kiwiätaren och hennes kompis. Skrattade så att tårarna rann. Nu vet ni hur det kan gå, när man är van vid att kunna prata utan att någon förstår.   

Kommentarer
Postat av: Masse

Haha! Kungligt! Det är annars ett privilegium att kunna snacka om människor runt om en utan att de fattar. Hittills har vi kunnat göra det i Aix utan att hamna i samma knipa som glenn. För övrigt hade vi 17-18 grader och sol här idag =D Hoppas du har det fint. Kram

2009-03-08 @ 19:12:31
Postat av: Andréa

Glenn Glenn Glenn... Jag glömde hur mycket jag saknar hans kommentarer :)

2009-03-08 @ 23:59:18
URL: http://alindblom.blogg.se/
Postat av: Linnéa

hahah jaa lätt bästa! :P

2009-03-09 @ 13:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0