Update

Om förra veckan gick nästan jobbigt långsamt så har den här i stället gått himla fort. Nästan så att jag inte hängt med i svängarna, har konstant gått och trott att det är en veckodag före vad det egentligen är. Bra där. Känslan är lika befriande som alltid såhär på torsdagkvällen när man inser att man nästan klarat av hela den jobbiga biten på veckan. Igen. Imorgon har jag bara en mattelektion, och sedan bär det hem till Agnes för lunch, vilket hennes värdmamma insisterade på att få bjuda oss på då hon fick höra att vi skulle komma över och plugga. Hon är rolig Agnes värdmamma. Lite speciell, men på bästa tänkbara sätt. Mirakulöst nog känns det som att jag fortfarande har ganska bra kontroll över läxläget. Trots att jag har lyckats känna mig mer ledig i veckan än på många många veckor här. Har jag kanske äntligen lyckats bli lite mer effektiv? Vad det än beror på så hoppas jag att det håller i sig, för jag vill verkligen inte falla tillbaka ner i det svarta stresshålet. Tänker inte falla ner i det svarta stresshålet. 

Jag har varit riktigt kass på att fota den senaste tiden. Inte bra. Skärpning, genast! Försökte knäppa några extra bilder idag som kompensation - det gick sådär. Men tre bilder är bättre än noll, så varsågoda:


Fint morgonljus över La Défense i morse


Snälla Anna hjälper mig att reda ut mattekrångel. För nej,
vår mattelärare har inte förvandlats till ett pedagogiskt
underverk under lovet. Tyvärr.



... som för övrigt framkallar ovan understrukna känsla hos mig
(fotat ur Agnes fysikbok - vem visste att fysik kunde vara så underhållande?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0