En ganska bra dag

Hade från början tänkt mig att åka hem direkt efter skolan, men eftersom jag hitills lyckats hållat mig i hyfsad fas med läxhögen och inte alls kände för att sitta ensam i lägenheten i flera timmar och glo på min datorskärm siktade jag i stället in mig på att övertala Anna och Agnes att hänga med på en fika. De var inte alltför svårövertalade och vi hann med en och en halv timmes kaffesörplande/snack i sällskap av Alexander och Glenn innan det var dags att bege sig hemåt. Linje 13 slog långsamhetsrekord (åtta hållplatser på en halvtimme!), men eftersom jag lyckades få sittplats och ändå inte hade speciellt bråttom hem var det faktiskt inte så farligt jobbigt trots allt. Sedan jag kom hem har jag varit ganska flitigt och lärt mig en massa om tsunamis inför geografiredovisningen som jag ska hålla med Lilly och Marcus nästa vecka. Var rejält trögstartad och opepp till att börja med, men nördig som jag är så tycker jag nästan alltid att det blir intressant när jag får fördjupa mig i ett ämne. Till och med geografi. Sedan kom min värdsyster Laura hem och lagade middag som vi käkade ihop, hon och jag. Min värdmamma är, för er som inte vet, bortrest för tillfället, vilket innebär att jag är ensam hemma med mina värdsystrar. Ganska roligt tycker jag, eftersom det ger mig en chans att lära känna dem ännu bättre. Fast det blir nog ganska skönt när Claudie kommer tillbaka och man slipper vakna med tomt kylskåp .. tur att jag tog med mig havregryn från Sverige! Laura hittade tydligen inget annat än valnötter till frukost.

Skolan är ungefär lika kämpig som vanligt, men det känns som att jag har kontroll över läget. I alla fall just nu. Har två stycken böcker att läsa, är inte riktigt klar med det jag skulle göra i geografin tills på torsdag och har en del annat som jag skulle kunna ta tag i ikväll. Men äsch. Imorgon är en ny dag. Ska i stället göra ett försök till att platta mitt hår, som dagens smått fuktiga klimat till ära bestämt sig för att göra sig extremt lockigt och framför allt fluffigt. Måttligt snyggt om ni frågar mig. Och sen blir det ett avsnitt Gossip girl. Minst. 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Ja, linje 13 kan jag nog klara mig utan... Tro det eller ej ;) ...Valnötter!! Hahahahaha!

2009-01-13 @ 23:57:54
URL: http://alindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0