Och jag som knappt kan virka ..

Jag blir grymt imponerad av kreativa människor. Att kunna måla, sy, sticka, göra egna smycken, skulptera, trycka tröjor, teckna serier - ja jag önskar att jag hade varit bra på något av det där. Inte så att jag totalt saknar begåvning på skaparfronten: jag kan göra riktigt fina kollage när jag har lust och skriva riktigt bra när jag sätter den sidan till. Det är bara det att det inte händer så ofta. Och att när jag väl gör något brukar det inte riktigt vara någon annan som märker det än jag själv. Har de senaste dagarna börjat ångra gravt att jag inte tog mig tid att lära mig något ordentligt under syslöjdslektionerna i trean. Detta efter att 1) ha fått en hemstickad vit löskrage av Agnes som är så gosig att jag inte vill att av mig den någonsin och 2) sett jackan som min klasskompis Elisabets egensydda jacka som hon hade på sig i skolan idag. Så coolt. Så eget. Och ja, jag är avundsjuk.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

hedvig, om det får dig att må bättre så var jag hopplös på syslöjd och stickningen har jag alltid gjort på fritiden. men vetu, du är asgrym på att säga till agnes när hon blir alltför jobbigt betygsfixerad och gör problem av ingenting bara för att det är måndag. haha.

2009-01-12 @ 19:50:45
Postat av: agnes

hedvig, om det får dig att må bättre så var jag hopplös på syslöjd och stickningen har jag alltid gjort på fritiden. men vetu, du är asgrym på att säga till agnes när hon blir alltför jobbigt betygsfixerad och gör problem av ingenting bara för att det är måndag. haha.

2009-01-12 @ 19:51:10
URL: http://mesjours.blogg.se/
Postat av: Linnéa

äsch du kan säkert komma på nått mer kreativt du är bra på, och om inte så kan du bli! Jag hade liksom aldrig förståt mig på det där med strickning för några månader sedan, och nu har jag mig en stickning med mig för det mesta, det behöver inte vara svårt, men det är ändå kul och vääldigt rogivande, det har faktiskt visat sig att stickningen gör att jag mår bättre, blir mindre stressad. Bara att kunna ta ett break och kunna sätta sig och sticka ett tag, sedan är man piggare igen, det finns bevis för att stickning är lika nyttigt som meditation, enligt en undersökning sänker 20 minuters stickning hjärtrytmen med 7 slag per minut, alltså riktigt avslappnande ! =) <3 Men du det är hemskt att vi inte ens hördes, inte ens ett telefonsamtal medan du var i Sverige. Ska ta tag i och boka in en resa till dig i vår iaf, ska kolla upp de där studidagarna jag hade!! Love <3<3<3 (du får höra av dig om du vill! :P)

2009-01-13 @ 10:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0