Med en fot på var sida tröskeln

Hemma. Eller borta? Vad man nu än ska kalla det är jag framme i Paris. Landade vid halv sjutiden igår och lyckades efter en del väntan och resande med 20-kilosväska komma fram till lägenheten två timmar senare, glad men ganska utsjasad. Nu dröjer det ett halvår innan jag sätter min fot på svensk mark igen, men det är såpass konstigt att tänka på att jag låter bli för stunden. Det är liksom så .. långt. Men självklart är det kul att vara tillbaka, jag är så lycklig som får chansen att göra det här! Det var riktigt kul att träffa klasskompisarna idag, fick kramar från alla möjliga oväntade håll. Mitt första intryck av klassen i höstas var att det inte var någon höjdare, men det känns nu som att den bara blir bättre och bättre. It grows on me, it really does. Jag upptäcker nya sidor hos folk hela tiden och de flesta är verkligen riktigt sköna människor. Trevlig känsla.


Jullovet blev så bra det bara kunde men hade gärna fått vara en vecka längre. Här är det nämligen ingen rast och ro - tio över åtta imorse drog lektionerna igång. Fast det har inte varit så tungt i övrigt, eftersom det har kommit lite nytt folk hit. Ska bli jättekul att lära känna dem men är rätt glad att jag inte är de just nu. Den totala förvirringen, alla de nya intrycken, hitta sin plats i värdfamiljen och i klassen .. Även om det är roligt och spännande så är det samtidigt fruktansvärt jobbigt med allt nytt på en gång. Tyckte jag i alla fall. För min del känns allt nästan onaturligt välbekant, har redan kommit in i mina vanliga Paris-rutiner och det känns knappt som att det där jullovet någonsin ägde rum. Hm. Dock blir jag påmind om dess existens av min fortfarande ouppackade resväska. Attans, kanske borde ta tag i den. Sedan tänkte jag faktiskt ta mig tid att läsa lite, något jag knappt gjorde under hela hösten. Knäppt egentligen, eftersom jag verkligen älskar att läsa. Har lovat mig själv att ta mig tid att göra det mer i vår. Den nya Marian Keyes blir nog lagom att starta med! Jag är inte så mycket för nyårslöften i allmänhet, men jag har faktiskt avlagt ett till: att ha lite roligare i år än alla tidigare år. Det ni. Heja 2009!


Kommentarer
Postat av: Andréa

Du skriver himla bra, Hedvig. Vilken är den nya Marian Keyes?? ;P

2009-01-12 @ 21:49:23
URL: http://alindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0