Jag tror att jag har en bugg

Läxor inlämningar prov läxor inlämningar prov. Jag måste gå på autopilot. Det är den bästa förklaring jag har till att jag känt mig så avskärmad det senaste. Det känns som att jag gått och blivit helt avtrubbad. Jag känner ingenting, inte på riktigt. Jag ser inte meningen med något. Jag vet inte vad jag vill. Jag vet inte vart jag ska. Jag har svårt att sova. Jag är inte pigg på någonting. Jag känner mig bara .. likgiltig. Allt är inte fel, verkligen inte, men något är inte rätt. Frågan är vad?Försöker ersätta den där bristen på känslor med kopiösa mängder kolor i stället. Gott, men inte hållbart i längden.    

En del olika teorier om vad det är som drabbat mig har diskuterats. Anna föreslog för tidig artonårskris. Agnes skyllde på duktig-flicka-syndromet och den stress det medför. Så mycket kan vi i alla fall konstatera som att jag har hakat upp mig.
För mycket skola, regnrusk och äckliga metrogubbar. För mycket tid. Och samtidigt alldeles för lite. Definitivt för lite sol. För lite pengar. För lite ork.

Tänk vad skönt det vore att bara kunna trycka på ctrl-alt-delete och så var allt fixat. Att bara kunna starta om när det blev såhär krångligt. Synd att man inte är en dator ibland alltså.


Kommentarer
Postat av: cian

ny uppdatering på breviksbjornen för dig som vill se <3

2009-02-05 @ 13:46:21
URL: http://ciiiaan.blogspot.com
Postat av: Johanna

..och jag vet att du klarar av allt! Hur jobbigt det är känns! Saknar dig<3

2009-02-05 @ 16:08:42
Postat av: Hanna

Håller med johanna, du är stark! Tänker på dig och saknar dig jättemycket. Och du är i en av världens ballaste städer, glöm inte det :)

2009-02-05 @ 18:18:53
Postat av: Andréa

Du är grym Hedvig. Gräv inte ner dig i plugg, lova det. Jag vet hur mycket det var i skolan i Paris, men gör bara det du ska och skit i om det inte blir perfekt. Det är skitsvårt att koppla bort skolan när man aldrig är klar med allt man har att göra för att det kommer en massa nytt hela tiden, jag vet. Men se det såhär istället: Jag kommer ändå inte bli klar med allt så kan lika gärna bara koppla av. (Som när man vet att man ändå kommer att bli sen till nåt och inte kan göra nåt åt det ungefär.) Skolan ska ju bara INTE få påverka allt annat!

2009-02-05 @ 22:29:32
URL: http://alindblom.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Känns det kanske lite bättre när jag säger att jag inte vill något hellre än att träffa dig, har just gått i genom en väldigt liknande period och den är inte över, går och kommer från dag till dag! Jag vill verklig, verkligen komma och hälsa på dig, Fatta att vi inte setts sen i augusti, det är fasen ett halvår sedan, helt sjuukt ju! Hanna är pepp på att åka på björnvisit, men då måste vi ta tag i det nu,om vi ska kunna få ihop det hela. Men du håll lite utkik på bloggen, vi sak iaf förhoppningsvis få ihop ett blogg inlägg inom snar framtid! Ta hand om dig gumman! <3<3<3

2009-02-06 @ 13:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0