Onsdag igen

Vet knappt hur det gick till, men imorgon kommer Jossan och Linn hit. Imorgon! Har nästan inte förstått det men jisses vad kul det ska bli. Tänk vad mycket jag har att visa dem här i min andra hemstad. För ja, det är ju faktiskt vad det är. Ojoj.
Det mesta har gått min väg idag. Samhällsdebatten som jag kände mig lite måttligt förberedd inför gick bra tror jag, riktigt roligt var det också. Fick min ledaranalys, med ett stort fett MVG på. Sedan fick jag tillbaka idrottsprovet med alla rätt. Där ser man, så bra det kan gå. Idrottslektionen idag var väl .. mindre lyckad. Om man uttrycker sig snällt. Vi skulle dansa salsa men eftersom läraren själv inte kunde så vi blev tillsagda att improvisera. Så där stod vi som fån och gjorde mest ingenting. Finfint betygsunderlag! Vi hade lite teori också, träningslära och ergonomi. Lärde mig ett nytt uttryck: hypotrofi. Det är vad det kallas när ens muskelmassa minskar och jag känner att det är precis vad som pågår med mig. Inte så chockerande kanske med tanke på att jag knappt tränat något alls sedan jag kom hit, men jag har blivit så klen att det nästan är skrämmande. Lyckades knappt lyfta Annas skolväska häromdagen. Det bådar inte gott.  

 Agnes sitter just i detta nu på flyget hem till Sverige. På ett sätt hade det såklart varit skönt att få komma hem och träffa alla men ärligt talat så känner jag inget direkt behov av det just nu. Det ska bli kul med sportlov i Paris, även om vi bara är typ tio personer från klassen som stannar. Kan få lite tid att upptäcka staden på egen hand. Och läsa. Och verkligen vila ut. Men först ska jag ha några riktigt kul dagar med Josefinen och Linn. Återkommer med rapport!

Kommentarer
Postat av: Andréa

Det där med träningen behöver du nog inte oroa dig jättemycket för... Annas väska väger ju ton!!

2009-02-11 @ 22:24:41
URL: http://alindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0