På vådliga äventyr i stora vida världen

Igår var vi på Versaille!



Spegelsalen var ganska flådig, men full av turister.



Då föredrog jag nog den enorma slottsträdgården med alla fina fontäner.



Fast efter ett par timmar i sol och sandblåst kände man sig ganska äcklig ..
Då var det skönt att sätta sig på den (tyvärr extremt syrefattiga) RER:en hem
till Agnes och lägga sig och sova lite på hennes soffa. Precis lagom tills att
jag hade hunnit vakna och fräscha till mig lite kom Anna, och vi begav oss
alla tre in i snabbköpets underbara värld. Efter en del velande (vilka kakor är
vi mest sugna på?) och lite pyssel i köket slog vi oss i riktigt fransk anda till 
bords vid niotiden.

   
Megasallad med chorizo, fetaost, soltorkade tomater, avocado och allt möjligt
gott. Till efterrätt bjöds det på jordgubbar med mascarpone och råsocker. Mhm!

I morse blev det tidigt upp för att gå på Louvren med svensk guide som skolan flott nog ordnat. Har varit där två gånger förut men vi kan nog säga att det var tredje gången gillt. Med lite historia bakom blev det mycket mer intressant! Efter lunch och lite oplanerat butikskikande begav jag mig hemåt till den rofyllda tillvaron i Clichy, där Davids åttaårskalas och Manuellas urstädning av sitt gamla (och mitt nuvarande) rum. Nu har jag i alla fall fått skrivit ytterligare en sida på min analys av den svenska integrationspolitiken. Ikväll står jag i valet och kvalet mellan nytta ..

 

.. och nöje ..



Kanske kan hinna med lite av båda?



Kommentarer
Postat av: Andréa

Börja med nöje, avsluta med nytta. Då hinner man iallafall med det viktigaste ;) Ses snart <3

2009-04-26 @ 14:28:15
URL: http://alindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0