Typiskt mig

Det finns några saker som är ganska "Hedvig". Som att ha för vana att organisera saker i pedantisk ordning. Eller att säga "väg" och "äta" med världens största Ä. Eller blommiga Indiska-klänningar. Sedan så är det också det här med att bli sådär överdrivet nervös innan man ska ut och resa. Frågor som snurrar i mitt huvud just nu är: 1. Tänk om RER B krånglar imorgon? 2. Tänk om jag tappar bort mig? 3. Tänk om jag glömmer mitt pass? Tro nu inte att jag helt har tappat bort logiken. Jag vet att risken finns att RER B krånglar, och just för den sakens skull har jag även kollat upp en buss till flygplatsen. Jag vet att det finns få ställen som är bättre skyltade än metrosystem och flygplatser och att det kommer att finnas människor att fråga om jag mot förmodan ändå skulle känna mig vilsen. Och ja, jag är fullt medveten om att risken för att jag av alla människor skulle glömma mitt pass är näst intill obefintlig. Men ändå

Imorgon klockan 12.00 lyfter planet till Nice, förhoppningsvis med mig på. Där ska jag spendera en efterlängtad vecka med familjen. Côte d'Azur, here I come!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hoppas ni får en underbar vecka tillsammans. Kan jag trösta dej med att jag är precis likadan när jag ska resa själv. Om det så gäller tågresa till Agnes i Uppsala eller flyg till språkresa i Cambridge. Jag tror alltid att det just är jag som kommer missa den där förbindelsen och blir rånad:) Hälsa familjen.



Kramar i mängder Ingrid

2009-04-08 @ 23:28:13
Postat av: Andréa

Ha det super, Hedvig! :) (Tror att jag hade haft mer att oroa mig för ifall det varit jag som skulle resa iväg, som att glömma mitt huvud hemma till exempel...) Lycka-till-kram på dig!

2009-04-09 @ 09:49:14
URL: http://alindblom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Håller med Andréa.. du har alltid koll, jag däremot.. ;)"var är mitt pass?, var är mitt métrokort?" påväg till flygplatsen ungefär.. Ha det kalasbra med la famille!! Saknar dig redan, massor!!

2009-04-09 @ 12:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0