En dagens, tack

Inga om och men, bara en plain lista.
Alltså, dagens ..
.. väder: regn. Som trummar så högt på mitt snedtak att jag inte hör vad jag tänker. Men okej, lite mysigt är det.
.. kulturella: Andy Warhol-utställningen på Palais-något (för trött för att komma ihåg namnet). Väldigt, väldigt bra.
.. lättade suck: klar med Candide! Imorgon blir det diskussion och på torsdag uppsatsskrivning. Och så har jag skickat in min samhällsanalys och min geografiuppgift till senare i veckan, plus ett tackmail till min värdmormor(!) som skickade med Laura en jättefin rosa sjal till mig häromdagen (trevlig tant det där). Känner mig ganska duktig!  
.. tummen upp: idag har varit en sådan dag då franska ord bara trillar ut ur munnen när jag pratat, i rätt ordning och allt. De kommer inte så ofta, men när de gör det så är det guld.
.. tummen ner: insett att engelskan kommer att ta kål på mig de närmaste veckorna. Jag har lätt för engelska och är inte den som brukar halka efter med läxorna, men NP parallellt med bokläsning parallellt med typ tio andra läxor .. BMT borde ta och sakta ner lite! 

Nu ska jag ta och skriva in alla de förbaskade engelskläxorna i min kalender så att jag åtminstone har koll på vad jag borde göra, och sedan läsa jane Eyre tills jag däckar. Det borde inte dröja allt för länge ...

 


Kommentarer
Postat av: Andréa

BMT vet inte vad orden "sakta ner" betyder tror jag, de finns inte i hennes ordlista. Men det förstås, man ska ju inte vara negativ: man kan alltid hoppas! ;)

2009-04-28 @ 20:02:05
URL: http://alindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0