Jeudi

Orkar inte skriva någon flytande text så det får bli en liten lista i stället.

DAGENS ..

... flopp
: Min och Andreas buss tog nästan 3 gånger så lång tid som vanligt i morse (55 min i stället för 20, suck), så vi hann inte i tid till grindöppningen. St Dominique är nämligen omgärdat av en hög mur, och grinden in öppnas bara på rasterna. Alltså fick vi vänta utanför skolan tills nästa grindöppning. Kändes lite dumt att missa första mattelektionen men det verkade inte vara någon större fara - fick räkna lite extra hemma nu i stället. Men vi bestämde hädanefter ska vi ha ännu mer marginal på morgonen!
... coolaste: Okej, fick egentligen reda på det igår men det är faktiskt riktigt coolt så det får stå med på dagens lista ändå. Andreas fadder är brorsdotter eller systerdotter till Nicholas Sarkozy, Frankrikes president! Trist nog verkar tjejen ganska osocial, men det kanske säger något om rikemansfaktorn på skolan ...

... lektioner: Missade ju som sagt matten i morse, men förutom den stod franska och dubbeltimme i geografi på schemat. Franskan på torsdagar kommer ägnas åt bokläsning och vi i min grupp har en äkta fransyska som lärare - lite klurigt men hon verkar skön :) Geografi lär knappast bli mitt favoritämne (i kursplanen lät det dötrist), men jag ska försöka göra det bästa möjliga ev det. Ni som känner mig vet att jag inte direkt är någon stjärna på kartkunskap, så höll på att sätta i halsen när vi fick i uppgift att på tid fylla i så många vi kunde av Sveriges landskap, markerade städer och olika vattendrag. Hjälp! Men det gick faktiskt över förväntan, lyckades pricka in näst-näst flest rätt i klassen. Det passar nog in som dagens surprise!         
... tyngsta: Skolväskan. Jag säger bara usch och fy! Vi har inga skåp eller bänkar att lägga våra böcker i, så vi får släpa runt på allt dagarna i ändå. Inte kul. Verkar som att det kommer bli en hel del pluggande under året här, har redan fått tre böcker som jag ska läsa (en i svenska B, en i engelskan, en i franskan). Plus några kapitel i olika läroböcker och uppgifter på det. Ohlala! Men ja, det är väl bara att bita ihop och ta tag i saken. 
... äckligaste:


Råttan - lika äcklig varje dag. UÄÄH! Bilden säger faktiskt mer än tusen ord ..

Bisous.
Hedvig ♥


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Oooh den råttan var inte allt för trevlig! tror dessvärre jag hörde råttknaper här hemma för en stund sedan, men jag hoppas det var inbilning! :s



Du har kvar din vanliga mail va? yoggijalla!? Öppna den i så fall! :)



Miss you darling! <3

2008-09-11 @ 20:41:30
Postat av: Anna-Karin

Hej! Måste bara säga att din blogg är superrolig at läsa! Men 55 min med buss till skolan låter mindre roligt.. Var i Paris bor du? (eller kanske i nån förort?)

2008-09-11 @ 23:15:40
Postat av: Johanna

Verkligen tur att han sitter i bur, jag blev ju livrädd här framför datorn! Nu ska jag, Jeppe och hans gosiga familj äta mat:)



Puss på dig hjärtar<3

2008-09-12 @ 18:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0