Grattis pappa!

Idag har varit en skön dag! Började lite stressigt imorse med att jag nästan kom för sent till matten igen (bussen går så otroligt mycket långsammare på torsdagar) - sprang från busshållplatsen till grindarna och hann precis in innan de stängde, lite lagom andfådd och yr efter ruschen. Mattelektionen var ingen undervisningsmässig höjdare idag heller, men vår lärare verkade i alla fall ha insett att hon gått ut lite väl hårt, så nu ligger jag till och med före i planeringen :) Puh, där lyftes en sten från mina axlar kan jag lova! Efter skolan var planen att åka till Svenska skolan på Médéric och plugga, men där pågick någon begravningsmottagning så vi fick tänka om och styrde kosan mot Starbucks på Champs Elyssée istället. Oj, vad mysigt! Drack en galet  god Caffè Mocha (första kaffet sedan jag kom hit, förstår ni eller?) och hann prata om allt möjligt med sällskapet som bestod av Andrea, Anna, Alexander, Tina och Matilda. Tror vi satt där i över två timmar. Något plugg blev det visserligen inte gjort, men det var riktigt välbehövlig med en liten paus från alla måsten. Jag gillart! Vi hann prata igenom planerna för helgen också. Imorgon ska vi antingen gå ut någon stans vid Bastillen eller så blir det hemmakväll med film hos någon om jag förstått saken rätt. På lördag är vi inbjudna till Tina vars värdsyskon ska ha någon sorts fest. Det blir nog kul, en bra chans att integrera mera ;b Härnäst väntar duschen och läxorna!

Hoppas ni mår lika prima som jag,
pussar och kramar Hedvig ♥ 


Delar av dagens fikasällskap: Andrea, Anna och Alex. Bilden är dock
från skolan, tagen på vårt pluggloft.


Starbuckskaffe. Väl värt vartenda cent!


Flingintegration. Känner ni igen paketet längst till höger? Inhandlade egna
flingor på svenska Affären häromdagen - Havrefras har aldrig smakat bättre!

P.S. Grattis till min käre far som fyller år idag! Känner mig som en dålig dotter som inte ens hört av sig, men jag tänker att det är bättre att pratas vid i helgen när man har mer tid. Hursomhelst, hurra hurra och hoppas du haft en bra dag. Älskar dig och saknar dig. PUSS! D.S.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hejsan svejsan! Du verkar ha det jättehärligt där nere i Paris! Skulle gärna byta plats med dig =) Var i Paris bor du förresten?! Gatan på bilden i förra inlägget så himla mysig och parisisk ut! Och vet du om det är någon från svenska skolan i paris som har bott där innan dig? Jag känner nämligen några som gick där förra året, så du kanske har samma värdfamilj som nån av dem!

2008-09-18 @ 22:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0