Saturday night live

Eftersom min elaka förkylning inte har släppt greppet än så valde jag att stanna hemma ikväll. Sitter på mitt rum och kollar på Sex and the City som snälla Agnes lånat ut till mig - man kan ha det värre än så! 



Tänkte att jag kunde passa på att berätta lite om resan till Picardie, som gick av stapeln i torsdags. På lappen stod det samling på Svenska skolan 8.30, så jag och Andrea tog Metron med god marginal och kom som vanligt sisådär en halvtimme för tidigt. Som kompensation dök bussen upp en halvtimme för sent, men så småningom kom vi i alla fall iväg. Resan drog ut på tiden men runt tolv var vi slutligen framme vid  vandrarhemmet Eclat Vert, mitt ute på den franska landsbygden. Vi hann med ganska mycket under två dagar: femkamp (med fotboll, volleyboll, boule, hinderbana och säckhoppning - har grym träningsvärk i magen efter det sistnämnda!), kvällsmys med sketcher, promenader, snack, och allsång med gitarr mitt i natten. Och icke att förglömma: mat, mat, mat. Jag hade riktigt trevligt (om man bortser från att vi inte lyckades få på värmen i vår stuga och höll på att dö av köld på natten - hmm, undrar varför jag är sjuk?). Tanken med resan var att vi skulle lära känna varandra bättre i klassen och få en "vidgad umgängeskrets". Hur funkade det? Ganska bra, skulle jag vilja påstå. Vi blev hela tiden indelade i olika små grupper så att man skulle få chans att prata med så många som möjligt. Jag pratade med några som jag inte riktigt lyckats få kontakt med innan - slltid kul! Jag tror att den här klassen kommer bli bra :) 

Har varit  sorgligt lat med fotograferandet måste jag erkänna, men Anna var desto flitigare så förhoppningsvis kan jag lägga upp några av hennes bilder senare!    

Sov sött,
puss Hedvig  

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Sov gott själv - så hörs vi på telefon imorgon.

bamsekram,mamma

2008-09-27 @ 22:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0