I ♥ Paris

Igår kväll var det mingelfest på Svenska skolan med de franska eleverna för att vi skulle få en chans "integrera" oss. Först när vi kom dit tyckte jag mest att det var hemskt, visste inte vad jag skulle säga till folk så det blev mest att vi stod några svenskar i en klump. Men så småningom hittade vi faktiskt några killar att snacka med som visade sig vara riktigt schyssta. De verkade tycka detsamma om oss, för när minglet var slut frågade två av dem om vi hade lust att hitta på något. Jadå, sade vi, med rektor Evas ord om att "tacka ja!" ringande i öronen. Efter en stunds förvirring över hur vi skulle göra kom vi överens om att vi skulle gå ut ett gäng. Sagt och gjort - vi begav oss till Monmartre och lyckades efter många om och men hitta ett uteställe där vi slog oss ner hela bunten för att prata och få något att dricka -  trevligt, trevligt! Senare bar det vidare till Sacré coeur och därefter hemåt via ett kebabställe och Champs Elyssées, där vi skildes åt för kvällen.Riktigt mysigt tyckte jag att det var i alla fall :)

P.S. Känner mig dock lite osäker på om en av de franska killarna missuppfattade mina "hej-vore-kul-att-bli-kompisar"-signaler ... illa i så fall! D.S.

 
Suddigt värre, men här har ni hela fredagsgänget (fransmännen längst bort)!
 

Sacré coeur - hyfsat ståtligt eller vad säger ni?


Mais oui, c'est moi!

Puss puss,
Hedvig


Kommentarer
Postat av: Agnes

helt klart att de "missuppfattade" dina signaler..:P

2008-09-13 @ 19:24:31
URL: http://mesjours.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inga ingifta fransmän i familjen Kjulin nu Hedvig! :O ;)

2008-09-14 @ 10:39:09
Postat av: Hanna

vill höra mer om de där signalerna haha.. ;) SAKNAR DIG<3

2008-09-14 @ 16:26:00
Postat av: Linnéa

Jaa berätta mer! ;)

2008-09-16 @ 18:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0