Triss i oväntade händelser

1) Jag tror att de flesta av er därhemma liksom jag trodde att värmen skulle stanna kvar lite längre i Paris, men tydligen inte. Brrr, det är kallt! Kanske inte riktigt som i Sverige men isoleringen här är definitivt sämre, och de vrider tydligen inte på värmen i lägenheterna förrän 15:e oktober (va?). Så fram tills dess är min plan att gosa in mig i mina allra tjockaste tröjor och sjalar, dra på dubbla lager strumpor och käka massor av C-vitamin för att undvika att dra på mig någon jobbig förkylning! Men jag ska inte klaga, solen skiner i alla fall för det mesta (spana in den fina bilden nedan, gillar ljuset och färgerna) och än så länge har jag hållit mig hyfsat frisk :)





2) Det kanske har att göra med att man tycker att allt svenskt är fantastiskt när man befinner sig här, men jag har börjat tycka om Kent av alla band. Nu tror väl Hanna och Jossan att jag har blivit galen, men de har faktiskt gjort en massa bra låtar, jag lovar! Lyssna in Columbus, min favorit just nu. Ojoj så bra ... 

 
3) Jag har blivit flirtad med av en stum kille på Metron! Han gav mig en lapp som jag inte lyckades förstå förrän senare på dagen och ville att jag skulle skriva något till svar. Just då fattade jag ingenting och tyckte bara det var pinsamt. Senare när vi lyckades översätta den blev reaktionen ett kollektivt "åh vad gulligt", haha! Han skrev: Om du var en förförande, kultiverad kille med känsla för humor men STUM, hur skulle du ta kontakt med en vacker tjej på Metron?

Har just lagt ner pluggandet för kvällen - har lite kvar att göra tills imorgon men börjar sent så tänkte att jag kan ta det sista imorgon bitti. Läxläget är under kontroll även om vi har ganska mycket. Det gäller bara att beta av lite varje dag så blir det inte så farligt! Dock blir det inte så mycket tid kvar till att blogga, som ni kanske har märkt. Nu ska jag ta och gå och lägga mig, annars lär det bli segt imorgon. Jag ♥ min säng. Snark.



Bon nuit!
Puss, Hedvig


Kommentarer
Postat av: Johanna

1. Du gör helt rätt i att gosa in dig i alla möjliga varma kläder:) Själv köpte jag en ny vinterjacka från eluine igår, mer en kär! Känns som att vintern snart är på väg. Tänker nog komma förbi och sno din tröja du har på dig på bilden, den ser grymt mysig ut.

2. Kent är bra:)

3. Måste stämma in i "åh vad gulligt"! För mums så sött. Kunde du ge honom någon lapp? Eller satt du bara där som ett frågetecken?



Puss<3

2008-09-23 @ 07:21:17
Postat av: Hanna

gumman, förlåt men jag har aldrig gillat kent och kommer aldrig att göra det haha.. fy!



ps. du är så galet söt, inte konstigt att du får kärleksbrev!



Love älskade vän<3

2008-09-23 @ 17:50:11
Postat av: agnes

underbart att du har börjat gilla kent!

och jag gillar paris-hösten för även om det är kallt är det otroligt friskt i luften. man kan andas bra!

2008-09-23 @ 20:14:25
URL: http://mesjours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0