Första skoldagen ..

.. men det känns som en vecka! Samlades på Svenska skolan klockan nio imorse tillsammans med mina cirka 60(!) nya klasskompisar. Har inte hunnit prata ordentligt med så många än, knappt ens hälsat på alla, men de flesta verkar trevliga även om alla kanske inte är mina typer. Det kändes skönt att komma igång! I och för sig har vi inte gjort något ansträngande själva, mest lyssnat på lärarna som repeterade diverse information som vi redan fått på papper hemma i Sverige. På eftermiddagen fick vi i uppdrag att i små grupper ta Métron till Monmartre och orientera oss lite (med vägbeskrivningen i högsta hugg) - ett skönt avbrott från allt prat. Så nu har jag hunnit se både Moulin Rouge och caféet från Amelie från Monmartre. Lite coolt sådär :) Därefter åkte vi tillbaka till skolan för att få ytterligare lite information. Avslutade vid halv sex och passade på att köpa block på vägen hem. Så nu är jag rustad för skolan! Imorgon börjar vi först klockan tolv, så det blir en härligt lång sovmorgon. Då ska vi samlas vid Eiffeltornet och ha picknick, mysigt va? :b Några stycken i klassen skulle ses vid nio och äta frukost ihop i någon park, men jag känner att jag verkligen behöver ta vara på de extra sovtimmarna så jag hoppar det den här gången. Lite tråkigt kanske men jag tror att jag kommer orka vara mer social under dagen om jag får sova ordentligt! Nu ska jag stänga av datorn och avsluta min läxa - vi har fixat franska abbonemang idag och vi har fått i uppgift att lägga in allas nya nummer - bra, men tidskrävande! Sedan ska jag slagga ;) Hör gärna av er, det kostar inget för mig att ta emot samtal :)

Sov gott (det kommer jag göra)!
Puss och kram Hedvig       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0