Ca va

Vill börja med att säga tack så mycket till alla som uppmärksammade min födelsedag igår! Den blev riktigt lyckad, inte minst kvällen då jag åt god middag tillsammans med min värdfamilj och Andrea. Claudie hade köpt supergod jordgubbstårta och till och med presenter! Jag har världens bästa värdfamilj ♥ Idag är det torsdag, vilket innebär att jag snart har varit här i en vecka. På måndag startar vi med det riktiga schemat - känns bra! De här första dagarna har varit helt ok, men jag känner att jag skulle uppskatta att ha lite mer struktur på det hela, att få ha riktiga lektioner och få ordentliga uppgifter och sådär. Hittills har det varit ganska flummigt, vilket i och för sig kan vara skönt men det funkar inte för mig i längden. Jag gillar skolan för det är något som jag vet att jag är bra på! Dessutom ska det bli skönt att bli uppdelade i lite mindre grupper. Än så länge har vi varit alla 51 gymnasieelever tillsammans i princip hela tiden, vilket blir ganska påfrestande i längden kan man säga ... Det har redan blivit en hel del grupperingar - alla känner väl att det är viktigt att hitta någon att umgås med direkt såhär när allt är nytt - men jag tycker ändå att det är lite tråkigt. Jag har knappt hunnit hälsa på alla än, än mindre prata med alla! Men, men, sånt där brukar ju ändras efterhand. Det verkar en hel del schyssta tjejer och killar i alla fall :) Tror att jag, Andrea och Anna och kanske några till ska spana in centrala Paris på lördag, har inte hunnit det än. Det blir nog kul! Imorgon ska vi åka till Caen i Normandie tillsammans med de jämnåriga franska eleverna på St Dom. Samling 06.45 utanför skolan, stön! Det innebär att jag måste gå upp vid typ fem. Usch, usch, usch. Men förhoppningsvis blir det kul! Vi ska åka till ett museum med utställningar om Andra världskriget, som tydligen ska vara väldigt bra. På vägen till och från ska vi sitta tillsammans med våra faddrar som vi blivit tilldelade. Jag har parats ihop med en tjej som heter Isabelle, som jag bara har snackat lite med över internet. Försökte spana efter henne i skolan idag men såg henne inte. Känns lite pirrigt men förhoppningsvis är hon schysst! 

Några bilder för att sammanfatta veckans händelser:


Christina, jag och Eric på Svenska skolan dag 1


Mingel i klassrummet, också dag 1


Sightseeing-promenad i Monmartre med några klasskompisar


Andrea och Anna framför Triumfbågen dag 2


Picknick vid Eiffeltornet, inte illa!


Min bästa buss- och Métrokompis, Andrea :)


Födelsedagsfika och prat med trevliga tjejer från klassen


Detta fina armbandet med en liten guldplatta där det står 100% fille plus
en jättesöt rosa sjal fick jag av min värdfamilj. Gulligt va?

Det var allt för den här gången, nu ska jag hoppa in i duschen!
Puss och kram, Hedvig


   

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va kul med all sightseeing :) love till eiffeltornet<3 och familjen verkar ju underbar, vad skönt. Vad mysigt med födelsedagsmiddag och tom med presenter! Och det kommer gå super med kompisarna.. alla gillar dig vet du <3 Älskar dig, så himla kul att läsa och se massa foton.. keep it up gullet!

2008-09-04 @ 19:35:48
Postat av: Masse

Verkar som det gor hur bra som helst i Paris! Grattis ı efterskott, skickade sms:et till ditt gamla nummer :p

2008-09-05 @ 19:16:16
Postat av: Kusin maja

Alltså världen är så liten, här sitter du och min gudsyster agnes på samma bild från café i Paris :)Ser jättemysigt ut! Ha den fint där borta /Maja

2008-09-06 @ 11:26:58
Postat av: Linnéa

Jaa du verkar ju haft en helt okej födelsedag, hoppas du fick mitt sms :)

Christina och du hittade varndra redan första dagen ser jag =) hälsa henne! :) ..Jag tror knappt hanna och jag hälsade på varann första dagen vi började i samma klass ;)

2008-09-06 @ 11:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0