How To Spend a Lovvecka in Paris

Familjen dök upp så småningom i söndags efter lite försening. Jag kände mig riktigt stolt över mig själv när jag fick syn på dem på terminalen - ni ska veta att Charles de Gaulle är en grymt stor fygplats. Visserligen med skyltar var tionde meter, men ändå ... väldigt kul att träffa dem! Veckan har spenderats konstant ätande i någon form känns det som (resaurangluncher, fikor, snask - you name it!) och jag har hunnit träffa på diverse olika människor. Bilderna får tala vidare!

DAG 1

Nya bekantskaper - Måndagsmiddag med gänget plus respektive kompisar och, i mitt fall,
syskon. Spännande att få ansikten till alla namn! Hamnade bredvid Agnes
kompisar Denise och Tilda som var typ hur sköna som helst. Många garv
och god mat blidde det, jag kände love!


Denise


Tilda


Tina och Andrea

DAG 2

Kulturkrock - Tisdag kväll och "Apperitif" chez Claudie med familjen. Det gick riktigt bra, även om
min franska var terrible för kvällen (bra timing när manska agera tolk ..). Det
var kul att få knyta ihop sina båda världar och det kändes som att det klickade!
Claudie pratade på som vanligt och lyckades styra upp en hel liten konversation
- eloge till henne! Kvällens mest oväntade var när Serge kom ner och hälsade
i kalsonger. Qoui? Haha ja det var ett humoristiskt inslag i alla fall :p 

DAG 3

Kärt återseende 1 - Intog både onsdagens lunch och middag i sällskap
med Magnus och Ingrid, som tydligen informerat mig för några veckor sedan
att de skulle komma hit på lovet i en msn-konversation som totalt raderats ur
mitt minne. Dement? Trevlig överraskning för alla blev det i alla fall - de visste
inte att min familj var här förrän de ringde för att få tag i mig .. haha, lite skruvat!
Supertrevligt att ses som vanligt! Fast du kanske får jobba lite på snigeltekniken
tills nästan gång Ingrid ;o På eftermiddagen blev det fikamys i Montmartre
Crème brûlée på självaste Amelie-cafét (efter att ha spanat in Sacré Coeur).
Inte fel alls!


Det gick i - just det! - snigelfart (höhö)


"Experten" ;)


Äkta Amelie-stil

DAG 4

Kärt återseende 2 - Spenderade några timmar på Musée d'Orsay på torsdagen 
men lämnade familjenatt sköta sig själva på eftermiddagen och mötte upp med
Christina som hade besök av Michelle, som jag inte sett sedan vi var på Allsång
förra året. Alldeles för länge sedan! Fick lite kvalitets tid i alla fall, väldigt roligt.
Björnträff här i vår, eller vad säger ni andra?  


Sötsaker


Min favorittavla på Musée d'Orsay. Jag vill också kunna måla!


Det här blev ett väldigt förvirrat inlägg känns det som men äsch, det får gå ändå!
Vill bara avsluta med att tacka familjen för en trevlig vecka ♥ Och ja ...


 .. han är lite konstig min bror. Men jag gillar honom ändå. Aw!

Nu tror jag faktiskt att jag ska vara duktig och läsa lite i min engelskabok.
Eller så sätter jag på ett avsnitt Sex and the City. Knivigt ...
Over and out! Pyss och kram, Hedvig 


Kommentarer
Postat av: Det finns faktiskt ett syfte med min "element-pose" - att tina fossingarna!

2008-10-31 @ 23:01:38
Postat av: Linnéa

låter som du hunnit med en massa skoj :) kul att se michelle :) jaja jag är för en björnträff! <3

skickar dig ett mail till dig nu också, har lite att berätta! :)

2008-11-01 @ 12:50:54
Postat av: Hanna

Äntligen uppdaterar du!! Blir ju galen när man inte får reda på nåt! Haha Rasmus får beröm för sin spänst iaf ;)Gud vilken underbar vecka! God mat & trevligt sällskap är bästa kombinationen :) Saknar dig för mkt hjärtat<3

2008-11-01 @ 14:20:15
Postat av: Cissi

oh så himla mysigt och träffa cstina & michelle :) <3 ooh och jag vill ses i vår! :D

2008-11-02 @ 09:16:18
Postat av: ACJ

Helt klockren bild på Raki, Razz, Masse you name it!

Ofta han poserar för ett element!



Låter som ett underbart lov! Längtar tills du kommer hem till jul, skall bli skoj. Lovar att baka med dig!

2008-11-02 @ 22:25:44
Postat av: Raki, Razz alt. Masse!

Rättelse ACJ, jag poserar på ett element! (Btw, jag vet att du är "min syster och inte min vän" Hävvy, men snälla ta bort min första klantkommentar!) Natti.

2008-11-02 @ 23:09:52
Postat av: Anonym

åh, mysigt! jag vill ha björnträff!!! saknar<3

2008-11-04 @ 17:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0