Höstkänsla

När du får resa mitt barn
lär du dig
att alla åkrar
inte doftar likadant när det regnar
och att himlen och stjärnorna
ändrar både färg och form
Du lär dig också
att ekot av dina steg
låter annorlunda
och doften av din kropp
anpassar sig till vädret
och du ömsar skinn
som ormarna
Med din ränsel över axeln
får du se skillnaden i landskap
i klangen hos rösterna
i smaken hos maten
och även i sättet att älska
Kanske möter du på din resa
mellan stäpp och prärie
ett spår av ditt ursprung
ett spår av
det folk som var ditt



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hedvig min finaste <3

2008-10-19 @ 21:36:10
Postat av: Alexander

min finaste också

2008-10-19 @ 22:36:03
Postat av: Isabelle Ervér

det var väldigt fint skrivet och det var en väldigt underbar höst bild på en söt parisare. Jag älskar dig blogg, måste säga det igen haha! ha det mysigt och njut av den romantiska hösten i väldens vackraste stad. din pojke är sötsötsöt och du med

2008-10-20 @ 18:36:40
Postat av: Hanna

haha vilken konkurrens det har blivit om dig nu då ;) du är fortfarande MIN BÄSTA VÄN<3

2008-10-20 @ 18:59:11
Postat av: Hedvig

haha ja jävlar vad populär man kan vara ;p inte jag som skrivit dikten (vi fick den i skolan) men jag tyckte att den passade in. puss på er alla!

2008-10-20 @ 19:57:11
URL: http://hedvigiparis.blogg.se/
Postat av: Isabelle Ervér

den va fin anyway. hanna det är lugnt haha, she's all yours. jag tycker bara mkt om bloggen o njuter av andras kärlek typ hahaha. patetsikt och fint. puss på er

2008-10-21 @ 18:15:20
Postat av: Cian

du är så cool hedvig, ses i vår :) <3

2008-10-21 @ 20:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0