Lyckopiller

Idag var det dags för sista engelskalektionen med de franska småbarnen, och med tanke på att deras rektor kom och klagade på att vissa av oss misskötte oss häromdagen så kändes det som att det verkligen var tvunget att gå riktigt bra den här gången. Jag vet i och för sig att jag har gjort så gott jag har kunnat ända från början, men eftersom vissa andra verkar sakna förmågan att passa tider och ta ansvar så har det inte riktigt gått som planerat alla gånger. Jag är inte van vid att ta hand om små fem- och sexåringar - jag har inga småsyskon eller kusiner och jag har aldrig suttit barnvakt. Därför kändes det jäkligt skönt att vi lyckades bra idag - ja, det är nästan värt att kallas en succé. Våra planer gick för en gångs skull att genomföra utan ändringar och ungarna verkade dessutom tycka att det var kul. Tummen upp! De kan vara fruktansvärt söta, sådana där små barn. Trots att jag har tyckt att det här projektet har varit ganska så jobbigt så har det ändå varit väldigt kul och mysigt. Kommer att sakna alla deras fyndiga kommentarer om allt och inget. Exempel från imorse:

Anna: Est-ce que c'est une fille ou un garcon?
Unge: C'est un monstre... !
Anna: Ah, d'accord ... et il s'appelle comment?
Unge: Monstre!

Annars har dagen rullat på. Efter skolan vankades det luciaträning i skolans kapell, trevligt men usch så kallt. Lucia är nog annars det jag ser fram emot mest härnäst, gillar julstämningen! Borde nog egentligen kolla lite på min franskaläxa eller läsa lite geografi inför vårt eventuella oförberedda geografiprov imorgon, men jag håller på allvar på att somna här och nu, så tror att jag ska gå och göra mig i ordning i stället, lägga mig i sängen och se ett avsnitt SATC och sedan sova gott gott gott.

Kommentarer
Postat av: ACJ

DJUPT BESVIKEN!



Jag är ju en mycket nära vän till dig, har ju lovat att baka med dig nu när du kommer hem å allt :). Men inte ett grattis får jag. Du visste ju mycket väl att jag fyllde 19 precis innan Rasmus. =/



Räknade inte med att få en bild och en hel artikel men kanske en mening. (A)

2008-11-27 @ 16:45:14
Postat av: Jack

diggar din blogg :)

2008-11-27 @ 16:50:10
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: Hannah

fin blogg :)

2008-11-27 @ 16:58:33
URL: http://hannaahhh.blogg.se/
Postat av: agnes

småbarnen har faktiskt varit grymt söta, även om de även har orsakat en del stressont i magen. men, jag kommer sakna att vara där på onsdagarna. nästan så att man skulle få vara där utan att hålla i lektionen utan bara hjälpa till.

2008-11-27 @ 17:08:24
URL: http://mesjours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0