Att öppna sin dörr (och blandat babbel)

Visst är det häftigt att bo i en av världens berömdaste storstäder, och självklart måste man ibland stanna upp och nypa sig själv i armen när man går förbi sevärdheter som Notre Dame för att fatta att det faktiskt är på riktigt - så coolt är det. Men jag har insett att det häftigaste av allt med det här året är nog trots allt inte staden, utan att få bo i en annan familj. Jag säger wow och lyfter på hatten för dessa människor som valt att öppna sina hem för oss, lättat på den lilla trygga cirkel som en familj bildar och vågat släppa in en främling, någon som mig. Jag beundrar dem något otroligt och jag är så glad att jag hamnat i den familj jag hamnat. Jag trivs så bra! De är människor som är lätta att umgås med, de bjuder på sig själva och de accepterar mig som jag är. De är lite galna: min värdsyster Laura sprang häromdagen runt och klappade på sitt hår, skrek "smuts, smuts, oljaaaa" och gjorde konstiga grimaser (för att understrylka hur mycket hon verkligen bejövde duscha), min bror Serge visade ikväll upp sig vid middagsbordet med ett jack vid ena ögat samt ett blått och svullet finger (han hade lyckats springa in/fastna i en dörr), och mitt yngsta syskon David hade häromdagen en enorm bula i pannan som han införskaffat genom att stå och banka huvudet mot en vägg tillsammans med sina kompisar. De är lite galna, ja, men jag tycker om dem en massa. Mest av alla tycker jag om min värdmamma. Hon är nog den coolaste människa jag någonsin mött - en riktig powerkvinna, som Anna uttrycker det. När jag blir vuxen vill jag bli som Claudie!

(Funderar förresten på att försöka övertala mina föräldrar därhemma att vi också borde ta emot utbytesstudenter)

Resumé av helgen:

- Traditionsenlig fredagsfika på tekannan med vanliga gänget plus Niklas
- Slapp översovnings- och snackkväll med Anna och absurda mängder svenskt godis
- Träffa vår journalistlärare Britta över en intervju på Starbucks
- Korvmumsande och pepparkaksbunkring på IKEA med Anna, Glenn och Alexander
- Födelsedagsfira Laura chez nous med hennes kompisar och Andrea
- Gå på muséet i Cluny och göra FFK-uppgifter (fastän halva var stängt)
- Käka texmexlunch i Quartier Latin för andra söndagen i rad
- Öva Luciasånger på Meddan med klassen

Lägg till ännu lite mer mat, plugg och en liten panikattack över läxläget så har ni en fullständig bild över min weekend ;) Kom inte och säg att jag inte har tagit vara på helgen! Sömn är väl det jag har störst behov av att ta igen just nu, så natti natti!
 
Puss, Hedvig 

Bilder kommer!
 


Kommentarer
Postat av: ACJ

Du lever livet förstår jag :p

2008-11-18 @ 16:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0