Slapp slapp måndag

Mår prima för tillfället, Agnes och jag har just käkat världens middag med jättegoda franska ostar till efterrätt, snackat med Claudie och hennes väninna och nu sitter vi på mitt rum och bara är. Dunderbart! Imorgon har vi ledig dag som visserligen kommer att gå åt delvis till plugg men ändå :)

De senaste dagarnas största samtalsämne oss jämförelsevis modemedvetna svenskor emellan har varit fransyskornas totala brist på personlig stil. Seriöst: alla går klädda i likadana (ofta lätt utsvängda) jeans, stickade koftor och pälsar, kombinerat med stövlar eller möjligtvis ett par Converse. Färgskalan är vitt, svart eller grått. Mörkblått ses som ett färgglatt val. Till detta bär de sina älskade och sanslöst tråkiga Longchamps-väskor. Suck, ibland blir man bara trött! Inte hjälper det oss att smälta in bättre heller - har aldrig blivit så utstirrad som här i Paris. Min hårfärg drar till sig en del uppmärksamhet och inte blir det bättre av att jag nästan alltid har färgglada och mönstrade kläder. Men ja, de får väl stirra vidare då. 

    
1) Snygg Agnes 2) Mindre snygg väska (oja, Longchamps)

Vi höres,
Hedvig                                                      

Kommentarer
Postat av: Linnéa

men nej vad trista de är :(

är rädd att jag också ska bli utstirrad när jag kommer :/ men det känns ju larvigt att klä sig annorlunda bara för att fransyskorna är trista, fortsätt på ditt sätt, det låter som det behövs ett par färgklickar i samhället :D om jag nu vågar använda alla mina färglada strumpbyxor lär du ju inte känna dig ensam iaf :P

Fatta att jag kan vara hos dig om drygt en vecka!!!!! Är det inte SJUKT?!!! :D:D:D

2008-11-11 @ 18:52:34
Postat av: Hanna

nämen.. haha brukar inte folk säga att vi svenskar är tråkiga? dem där snobbarna verkar råtråkiga iaf :P



åååååååååh linnea ska du dit om en vecka??!!!

guud va myyyyys! vill också till hedditeddi(L)

2008-11-11 @ 20:04:18
Postat av: Cissi

Ska linnea dit, med vem? PÖSS

2008-11-11 @ 20:38:46
Postat av: Hedvig

Det är inte riktigt säkert än men förhoppningsvis kommer hon hit över nästa helg :) hoppas! (titta nu anders, jag svarar visst på kommentarer ibland)

2008-11-11 @ 22:10:01
URL: http://hedvigiparis.blogg.se/
Postat av: ACJ

"Ibland" ja men inte när det intresserar mig :(

2008-11-12 @ 16:09:19
Postat av: Isabelle Ervér

och detta ska vara en modestad! jesus vad besviken jag blev nu.. Tur att svenskarna komemr och visar dom vad personlig stil är ;)

2008-11-12 @ 21:22:04
Postat av: Linnéa

jag ska nog inte det tyvärr :( inte förren i vår ...

2008-11-13 @ 20:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0