Till att börja med

Klockan är runt 10 på morgonen. Det är den 30:e juni och jag sitter i bilen nånstans i Tyskland, på väg till Kroatien med Jossan och hennes familj. Jag har precis vaknat när min mobil plötsligt ringer. Jag kollar på displayen, men känner inte igen numret.
"Ja hej det är Hedvig?"
"Hallå!" svarar en man i andra änden. Han presenterar sig och berättar att han arbetar på utbildningsförvaltningen hemma i Göteborg. "Du kanske vet varför jag ringer?"
Mitt hjärta börjar slå fortare. "Ehhmmm .." svarar jag (intelligent). Det kan väl inte vara .. ?
"Jo, det är ju så att du är första reserv till Svenska skolan i Paris" säger mannen "Och jag har precis fått reda på nu på morgonen att det är tjej som har hoppat av. Så jag undrar .. är du fortfarande intresserad av platsen?"
Herregud! Hjärtat bankar som en hammare. Jag ser suddigt och det dånar i öronen. Herregud!   
"Ööh .. ja, det är klart jag vill med .." lyckas jag få fram efter några sekunder.
Jossan, som sitter bredvid mig i baksätet och lyssnar tror att det är mina föräldrar som ringer och har bokat en restresa. "Hälsa!" säger hon glatt. Jag försöker ge henne en det-är-inte-som-du-tror-blick men lyckas inget vidare. Mannen i telefonen fortsätter att prata och ställa frågor, och jag svarar som i dvala.  Mellan mina "ja, nej, ja, öh, nej" lyckas jag förklara vart jag befinner mig och att mina föräldrar är kvar hemma i Sverige. Någonstans i all röra bryts min röst och jag börjar gråta. Jag försöker be mannen om ursäkt mellan snyftningarna och han verkar förstå, Han säger att han ska ringa mina föräldrar. Jag lyckas få fram ett okej. Vi säger hejdå och jag lägger på. Jossan och hennes mamma har nu vänt sig mot mig och ser på mig undrande.  
"JAG HAR KOMMIT IN I PARIS!!" tjuter jag, storgråtande.

Det här hände för alltså nästan två månader sedan. Sedan dess har åtminstone den värsta chocken hunnit släppa! Mycket tid har naturligtvis gått åt till förberedelser inför flytten och att smälta alla intryck, men jag tycker ändå att jag verkligen har hunnit njuta av sommarlovet :) Men nu är det snart slut - på lördag bär det av! Så kul, men så läskigt. Den här bloggen har jag tänkt att använda mig av för att informera alla nära och kära om vad jag har för mig i Paris, om mina tankar, funderingar och annat smått och gott. 

Lovar att hålla er uppdaterade!
Vi hörs, puss och kram Hedvig ♥

Kommentarer
Postat av: Hänizen

Gumman! Wiiie, en blogg! Jag kommer följa den slaviskt hörru :) HERREGUD va spännande.. hihihi kan inte sluta skratta åt jossan, det där med att hon kläcker ur sig "Hälsa!!". Klockrent. Jag lovar att ta hand om jossankossan nu <3 men ingenting kommer bli sig likt det här året.. jättetomt.. kommer nog kika in i ditt rum lite då och då, bara för att det är så jag brukar göra liksom. Det kan ju inte stå tomt ett helt år? Haha, men det kommer gå fort. För dig iaf, fatta KUL du kommer ha! Love you, din Hanna-älskling

2008-08-27 @ 21:49:54
Postat av: C

jag kommer sakna dig massor, förstår inte att du åker redan nu på LÖRDAG! Fan, inte sätts sen i april men jag och oscar kommer och hälsar på och säkert lite fler :) Saknar dig och jag vill önska dig en toppenresa. Det är ju bara ett år, 365 dagar. Hälsa Paris från mig / Love ya ciiiaaan :)

2008-08-28 @ 15:00:58
URL: http://ciiissii.blogg.se/
Postat av: C

jag kommer sakna dig massor, förstår inte att du åker redan nu på LÖRDAG! Fan, inte sätts sen i april men jag och oscar kommer och hälsar på och säkert lite fler :) Saknar dig och jag vill önska dig en toppenresa. Det är ju bara ett år, 365 dagar. Hälsa Paris från mig / Love ya ciiiaaan :)

2008-08-28 @ 15:03:04
URL: http://ciiissii.blogg.se/
Postat av: jossan

Den morgonen kommmer jag inte glömma på många år..Åhh, jag kommer sakna dig något otroligt mycket. Jag och Hannisen kommer och hälsar på dig vettu- jag kollar på flyg just nu:)Hur som helst så kommer jag kolla in på din blogg hela året och följa dig och dina uplevelser! Loove you/ jossegoss

2008-08-29 @ 13:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0