Je suis ici!

Min första hela dag i Paris har jag inte gjort speciellt mycket. Tack och lov för jag är helt slut som det är. Puh! Så mycket intryck; nya ansikten, ny miljö och nytt språk. Men franskan har faktiskt gått bättre än jag trodde :) Min madame och värdsyster sa redan igår kväll att de tyckte att jag pratade bra, vilket kändes väldigt kul att höra. Själv känner jag att parlerandet går lite trögt (misstänker att jag låter ganska korkad på franska), men jag hänger med rätt bra när andra pratar tror jag. Familjen verkar jättebra, barnen är schyssta och min värdmamma är väldigt skön och lättpratad. Hon babblar på och jag säger typ "oui", "d'accord" och "ca c'est bien" .. men, men - det är ju faktiskt bara min första dag! Lägenheten är riktigt mysig, ligger på sjätte våningen och är till stor del inredd i afrikansk stil, med mycket trästatyetter och leopardmönster och grejer. Men det är fint! Mitt rum är stort och ljust, med lila tapeter och snedtak. Packade upp i morse och satte upp lite foton och så imorse, så att det ska kännas lite mer som mitt. Jag tror att jag kommer trivas bra här! Imorgon ska vi samlas på Svenska skolan klockan 9, vilket innebär att jag kommer prova på Métron för första gången - utan någon som hittar! Som tur är kommer jag ha sällskap med Andrea, en tjej som ska gå i min klass och som bor bara ca 10 minuter från min familj, och madame har gett mig tydliga instruktioner och säger att det är "très facile". Jag hoppas att hon har rätt! Andrea följde även med mig, madame och min sjuårige värdbror David när vi provåkte bussen till gymnasiet St Dominique tidigare idag. Den resvägen verkar i alla fall inte så komplicerad!

Nu ska jag gå ner och se om jag kan hjälpa till med något innan maten.
Bifogar några bilder av mitt rum!
A bientôt, Hedvig  


Snedtak, hyllor, tavelramar och egen TV!


Skrivbordet där jag sitter just nu :)


Rummet är lila, som sagt. Spana in spegelväggen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bra idé med en blogg med bilder och allt.

Jag tror du kommer att få många läsare! På min dator är den inlagd som favorit.Finns det något knep för att få veta när du gjort ett nytt inlägg utan att öppna den?



hälsningar och många tankar

mamma



PS.Hoppas halsen ger sig till imorgon. Lena fnyser åt Echinagarden och kallar oss sekt som tror på den, men om det funkar kan vi väl strunta i det! DS

2008-08-31 @ 20:26:31
Postat av: Cissi

det är så kul att få läsa om dig och din värld i paris, fortsätt så! Love ya

2008-08-31 @ 20:34:13
URL: http://ciiissii.blogg.se/
Postat av: Jossan

Åhh, jag blev så glad över att se att du har kommit fram och har det bra :) Lycka till i skolan idag, det kommer att gå toppen!

Pusspuss och kramkram

2008-09-01 @ 15:34:49
Postat av: Kerstin

Salut!

Vad kul att få följa med per blogg! Jag kommer att följa dina öden och äventyr.

Kram från gudmor K!

2008-09-01 @ 17:13:03
Postat av: Lisa

Rummet ser ju riktigt bra ut, lyxigare än mitt hemma ;o haha

Hoppas du får det bra, spännande att börja skolan antar jag. Puss & kram

2008-09-01 @ 18:33:08
Postat av: Linnéa

Ååh det verkar ju börja bra =) kul att höra :)

rummet verkar ju också fint, där ska du nog kunna trivas va :)

2008-09-02 @ 18:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0